RvD501 (Radio501)

Home » R.I.P. » 2013-02-16 – Ontdekker Madonna overleden

2013-02-16 – Ontdekker Madonna overleden

RVD501 on Twitter

AMSTERDAM – Producer en dj Mark Kamins is overleden. Hij bezorgde Madonna haar eerste platencontract.

Dat meldt BlackBook.

Kamins had al enige maanden hartklachten en overleed op Valentijnsdag (14 febr 2013) in het ziekenhuis van Guadalajara in Mexico. De voormalige dj was begin jaren tachtig kortstondig het vriendje van Madonna en zorgde er tevens voor dat de toekomstige popster haar eerste platencontract kreeg.

In 1982 produceerde Kamins Madonna’s debuutsingle Everybody, een jaar voor het verschijnen van haar eerste album.
Nadat Madonna Kamins talenten verruilde voor producers als Jellybean Benitez en Nile Rodgers, werkte de dj met UB40, Beastie Boys, Sinéad O’Connor en de beruchte discoster Karen Finley.

“Ik heb hem al jaren niet gezien, maar als hij er niet was geweest, had ik misschien nooit een zangcarrière gehad”, zegt Madonna in reactie op de dood van Kamins tegen The Hollywood Reporter. “Hij was de eerste dj die mijn demo’s draaide voor ik een platendeal had. Hij was de eerste die in mij geloofde.”

.
.

Madonna – Everybody (1982)

Radio501 on Twitter

